In de toekomst valt voor KPN-klanten ook voordeel te halen als zij én mobiel bellen met KPN én thuis diensten van het bedrijf afnemen. Volgens het bedrijf zijn ze daar niet te laat mee. ,,Het moment waarop je zoiets oppikt, laat zich nauwelijks voorspellen”, aldus een woordvoerder. Nu is die ontwikkeling zich aan het versnellen, meent de onderneming. KPN hoopt meer diensten per huis te kunnen leveren.
KPN wil zijn marktaandeel op de markt voor breedbandtelevisie vergroten van 41 procent tot 45 procent in 2015. Voor de mobiele telefonie laat KPN juist marktaandeel varen. Nu zit het bedrijf naar eigen zeggen op 47 procent; dat moet over vier jaar nog minimaal 45 procent zijn op de zakelijke en consumentenmarkt.
Nieuwe speler
Het bedrijf houdt daarbij rekening met de toetreding van een nieuwe speler op de mobiele markt want ,,dat wil Den Haag”. KPN stelt zich in op de dynamiek in de markt. ,,Er gebeurt veel, het belgedrag verandert snel.” De gemiddelde snelheid van de netwerken wordt opgevoerd, belooft KPN.
Door meer winkels en een verbeterde klantenservice wil KPN dichter op de huid van de consument zitten en zijn reputatie verbeteren. ,,De dienstverlening is echt cruciaal”, aldus de woordvoerder. Het aantal winkels wordt uitgebreid van 217 nu naar 300 in 2015. Er wordt extra geld uitgetrokken voor het verbeteren van de klantenservice.
Op de schop
De callcenters worden anders ingericht zodat mensen niet meer van het kastje naar de muur worden gestuurd. Ook de website gaat op de schop. Het aantal gesprekken naar de callcenters moet met een kwart dalen en monteurs moeten minder vaak op pad gaan.
In de zomer presenteert KPN nieuwe abonnementsvormen met mobiele data als uitgangspunt. De nieuwe topman Eelco Blok geeft daar later dinsdag een toelichting op.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl